NVC project Innovatie in Retail Packaging
Retail packaging is het verpakken van producten die worden gekocht via een retailkanaal, in de winkel of online worden besteld en vervolgens worden afgeleverd, direct bij de consument thuis of via een afhaalpunt. Nu de traditionele en online toeleveringsketens samensmelten tot een omnichannel, moet de verpakking evolueren om de nieuwe toeleveringsketen te faciliteren. Hoe ziet de toekomst van retailverpakkingen er uit en welke verpakkingsaspecten betekenen daarin risico’s of juist kansen? Deze vragen staan centraal in dit NVC innovatieproject.
De basis voor het project is de internationale NVC Werkgroep Innovatie in Retail Packaging, waarin retailers, fabrikanten en leveranciers van verpakkingen en aanverwante diensten samenwerken aan de duurzame groei van de retail. De Werkgroep vergadert normaal gesproken één keer per jaar plenair 'live hybride'. Andere (sub)bijeenkomsten vinden plaats per web-co. Deelname is uitsluitend voor NVC-lidbedrijven en op uitnodiging.
Over het NVC project Innovatie in Retail Packaging
- Bespreken van trends op het gebied van retailverpakkingen
- Delen van best practices
- Project bijeenkomsten
- Exclusief voor NVC-leden of op uitnodiging van NVC
Voorbeelden van onderwerpen
- Logistiek
- Herbruikbare verpakkingen
- Productveiligheid
- Duurzaamheid
- Consumentengedrag
Volgende bijeenkomst
De projectdeelnemers komen een keer per jaar bij elkaar. De volgende bijeenkomst van de NVC International Working Group Innovation in Retail Packaging is op donderdag 2 oktober 2025.
Meer informatie?
Voor meer informatie neemt u contact op met het NVC-verenigingsbureau, +31-(0)182-512411).